Veel gestelde vragen rondom het coronavirus

Het zijn buitengewone tijden. In onze winkels en bij de klantenservice is het extra druk. We begrijpen dat u veel vragen heeft rondom het coronavirus. We proberen uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

 

Zijn alle winkels nog gewoon geopend?

Ja, alle winkels zijn gewoon open tijdens reguliere openingstijden. In de ochtend tussen 7.00 en 8.00 uur is er een ‘ouderenuurtje’.

 

Wat houdt het ‘ouderenuurtje’ in?

Het ‘ouderenuurtje’ is bestemd voor ouderen en kwetsbaren, zodat zij op een rustig tijdstip en in een schone winkel alle boodschappen kunnen doen die zij nodig hebben.

Het ouderenuurtje is bestemd voor kwetsbare ouderen en mensen met gezondheidsklachten. We hanteren hier geen specifieke leeftijd. Als u het gezien uw leeftijd en/of gezondheid prettig vindt om gebruik te maken van het 'ouderenuurtje' dan bent u van harte welkom. Vanzelfsprekend blijft u ook tijdens de reguliere openingstijden welkom.

 

Waarom is het ‘ouderenuurtje’ zo vroeg?

We willen voor ouderen en kwetsbaren een zo veilig mogelijk winkelmoment creëren. ’s Ochtends vroeg is de winkel op zijn best: schoon, rustig en alle schappen goed gevuld. Dit is voor de doelgroep het beste moment om met het minste kans op besmetting alle benodigde de boodschappen te doen. Uiteraard is gebruik maken van dit winkeluurtje niet verplicht.

 

Met hoeveel mensen mag ik de winkel in?

Ook bij Poiesz geldt het deurbeleid. Dit houdt in dat er per winkel een maximum aantal klanten naar binnen mag. Zo kan iedereen de voorgeschreven 1,5 meter afstand tot elkaar houden. Het deurbeleid houdt in:

  • U mag alleen met winkelkar de winkel betreden.
  • Zijn de winkelkarren op? Dan wacht u buiten tot er weer een winkelkar beschikbaar is.
  • Voor onze slijterijen geldt: maximaal 1 klant naar binnen.

 

Wij willen dat iedereen zo veilig mogelijk kan winkelen. Daarom vragen wij aan iedereen: kom ALLEEN boodschappen doen. Laat gezinsleden thuis als dat kan. Vanzelfsprekend vragen wij al onze klanten om 1,5 meter afstand te houden. Dit betekent dat u ook afstand houdt van medewerkers.

Heeft u (milde) verkoudheids- of griepklachten? Blijf dan uit voorzorg altijd thuis.

 

Ik zit in een rolstoel/scootmobiel/loop achter een rollator. Mag ik de winkel in?

Ja, als u afhankelijk bent van uw hulpmiddel dan mag u deze zeker de winkel mee innemen.

 

Is er voldoende voorraad in de winkels?

Het kan voorkomen dat u tegen lege schappen aanloopt. Ons distributiecentrum heeft echter ruim voldoende voorraad en onze medewerkers doen hun uiterste best om de schappen zo snel mogelijk aan te vullen.

 

Stellen jullie een maximum in voor het aantal te kopen artikelen?

Het kan zijn dat voor een aantal artikelen een maximum is ingesteld, bijvoorbeeld medicijnen. Dit wordt dan in de winkel aangegeven door middel van schapkaarten. We vragen u bij alle artikelen om alleen te kopen wat u nodig heeft. Doe boodschappen zoals u dat altijd deed. Zo blijft er genoeg beschikbaar voor iedereen.

 

Wat doet Poiesz om de gezondheid van medewerkers en klanten te waarborgen?

We vinden de gezondheid van onze medewerkers en klanten heel erg belangrijk. Wij nemen zelf de volgende maatregelen in en om de winkels:

  • Er zijn plastic schermen, zogeheten kuchschermen, geplaatst bij de kassa’s.
  • Wij maken o.a. pinautomaten, winkelkarretjes, handscanners en winkelmandjes met grote regelmaat schoon. Medewerkers wassen hun handen voor en na ieder dienstblok.
  • Onze medewerkers dragen felgekleurde hesjes die attenderen op 1,5 meter afstand.
  • Wij vragen onze klanten uitsluitend met pin te betalen. Bij contante betaling vragen wij het geld op de toonbank te leggen.
  • Er geldt sinds 24 maart een deurbeleid: er is een maximum aantal klanten wat naar binnen mag en een winkelwagen is verplicht.

Aan onze klanten vragen wij:

  • Kom ALLEEN boodschappen doen. Laat gezinsleden thuis als dat kan.
  • Houd afstand. Vanzelfsprekend vragen wij al onze klanten om 1,5 meter afstand te houden. Dit betekent dat u ook afstand houdt van medewerkers.
  • Heeft u (milde) verkoudheids- of griepklachten? Blijf dan uit voorzorg altijd thuis.

 

Waarom dragen de medewerkers geen handschoentjes?

Het desinfecteren van de handen met handgel is effectiever dan het dragen van handschoentjes. De handschoentjes zouden namelijk na iedere transactie gewisseld moeten worden. Desinfecteren is veiliger voor de medewerker én de klant.

 

Worden de winkelwagens en -mandjes vaker schoongemaakt?

Ja, de winkelwagens en -mandjes worden, evenals andere oppervlakten waar veel handen komen, regelmatig schoongemaakt met desinfecterende schoonmaakmiddelen.

 

Kan ik online bij Poiesz nog boodschappen doen?

Ja, u kunt online boodschappen doen. Boodschappen kunt u laten bezorgen of zelf afhalen bij uw Poiesz Supermarkt. Let op: door drukte zijn bezorgblokken extra snel vol en kan de website trager werken.

 

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen?

Nee, momenteel is het niet mogelijk om na het bestellen de order nog te wijzigen.

 

Bezorgt Poiesz de boodschappen contactloos?

Gezien de omstandigheden en alle maatregelen die wij en u moeten volgen, bezorgen we de boodschappen tot aan de voordeur. Pinnen is bij het bezorgen van boodschappen de enige betaalwijze. Het pinapparaat desinfecteren wij voor en na ieder gebruik. Onze bezorgers desinfecteren hun handen met grote regelmaat en houden 1,5 meter afstand tot iedere klant. Wij vragen de klanten ook de afstandsregel in acht te nemen en advies over het handen wassen ook op te volgen.

 

Worden er nog extra bezorgmomenten aan de webwinkel toegevoegd?

Nee, er worden geen extra bezorgopties toegevoegd aan de webwinkel. Als u hiertoe in staat bent wordt u verzocht om zelf uw boodschappen te doen bij uw Poiesz supermarkt zodat de mensen die noodgedwongen boodschappen bezorgd willen hebben, de mogelijkheid daartoe krijgen.

 

Zorg voor elkaar en help elkaar!

Wij doen ons uiterste best om u de service te leveren die u van ons gewend bent en hopen op uw begrip in deze situatie.