Verzuim coördinator
Ben jij die ervaren professional die energie krijgt van het begeleiden én voorkomen van verzuim, en die graag het verschil maakt in een prachtig familiebedrijf? Dan hebben wij dé kans voor jou! Voor ons hoofdkantoor in Sneek zijn wij op zoek naar een:
Verzuim coördinator 30-40 uur per week
Bij Poiesz vinden we het belangrijk dat onze medewerkers gezond, gemotiveerd en met plezier aan het werk zijn en blijven. We kennen een laag ziekteverzuim en vanuit jouw kennis en ervaring lever jij een belangrijke bijdrage om dit in stand te houden. Daarom speelt preventie een net zo belangrijke rol als verzuimbegeleiding. Binnen de organisatie ben jij dé gesprekspartner op het gebied van verzuim, preventie en re-integratie. Samen met de HR-afdeling zorg je voor een duurzaam inzetbaar personeelsbestand, door vroegtijdig signalen op te vangen, interventies te organiseren en leidinggevenden en medewerkers te adviseren. Hierbij vinden wij het belangrijk om binnen de verzuimcasussen op zoek te gaan naar mogelijkheden wat er nog wél kan en deze te faciliteren (werk als onderdeel van herstel).
Je kent de complexe wetgeving rondom sociale zekerheid of bent bereid je hierin te specialiseren. Je begeleidt het hele traject binnen het verzuimbeleid en re-integratie en coördineert de samenwerking tussen medewerker, leidinggevende, bedrijfsarts en eventuele externe deskundigen. Daarbij ben je sparringpartner voor HR en draag je actief bij aan het ontwikkelen van beleid om verzuim te voorkomen. Dit doe je samen met een administratief medewerker verzuim.
Jij hebt:
- een afgeronde hbo-opleiding (bij voorkeur HRM), aangevuld met een opleiding of de bereidheid je te specialiseren in verzuim en preventie;
- minimaal 5 jaar ervaring binnen een HR-afdeling, met kennis van verzuimbegeleiding en duurzame inzetbaarheid;
- bekendheid met de diverse wet- en regelgeving binnen de sociale zekerheid, zoals de Wet verbetering poortwachter, WIA, ERD WGA en ERD ZW;
- een proactieve en besluitvaardige houding waarbij je met overzicht en rust de lijnen uitzet en zaken aanvliegt vanuit een helicopterview;
- uitstekende sociale- en communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk;
- een positieve instelling, inlevingsvermogen en overtuigingskracht;
- een flexibele en stressbestendige werkhouding.
Wie zijn wij?
Poiesz Supermarkten B.V. is een gezond en groeiend familiebedrijf dat al meer dan 100 jaar met een nuchtere kijk op zakendoen het verschil maakt in de supermarktbranche. Iedere dag staan meer dan 6.500 collega’s klaar voor onze klanten. Ons bedrijf telt inmiddels 84 moderne supermarkten en 82 slijterijen in Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Overijssel. Het hoofdkantoor en distributiecentrum zijn gevestigd in Sneek.
Dit hebben we jou te bieden:
- Een veelzijdige functie in een nuchter en warm familiebedrijf, waar je veel verantwoordelijkheid krijgt én ruimte om jouw ideeën over preventie en vitaliteit vorm te geven.
- Het salaris is conform de VGL-cao en afhankelijk van ervaring. Je start met een jaarcontract met de intentie dit om te zetten naar een vast dienstverband.
- Na de voorselectie nodigen we geschikte kandidaten uit voor een gesprek. Een assessment of praktijkopdracht kan deel uitmaken van de procedure.
- De eerste ronde gesprekken worden gevoerd op donderdag 25 september 2025.
Enthousiast? Wacht dan niet langer en solliciteer!
Ben jij die energieke professional die preventie en verzuimcoördinatie weet te combineren en zich thuis voelt in een nuchter familiebedrijf? Solliciteer dan vóór 22 september a.s. met jouw motivatie en CV via werken@poiesz-supermarkten.nl t.a.v. de heer Hendrik Nauta. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Hendrik Nauta, manager P&O, via telefoonnummer 0515-428800.
Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.